Zespół Szkół Nr 12
strona

Wycieczka do Warszawy klas II c, II d, III d

W dniu 22 lutego 2024 r. uczniowie klasy II c, II d, III d wybrali się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Wyjechaliśmy o godzinie 7.00 spod budynku naszej szkoły. Gdy dotarliśmy na miejsce udaliśmy się na Stadion Narodowy, który otoczony jest asfaltowymi alejkami i malowniczymi ścieżkami. Można tam spacerować i uprawiać sporty miejskie. Zwiedzanie stadionu rozpoczęliśmy trasą „Piłkarskie emocje”. Mogliśmy zobaczyć najbardziej historyczne miejsca areny, która nazywana jest domem reprezentacji Polski. Pan przewodnik oprowadził nas po strefie zawodniczej między innymi zobaczyliśmy pomieszczenia odnowy biologicznej, płytę boiska, Press Room oraz trybunę dolną. Jednak największą atrakcją była możliwość zobaczenia, gdzie swoje miejsce w szatni reprezentacji Polski ma Robert Lewandowski oraz inni zawodnicy reprezentacji oraz zrobienia zdjęcia na tle imiennej koszulki piłkarskiej. Zwiedzanie stadionu zakończyliśmy podziwiając panoramę areny z punktu widokowego, który znajduje się na arenie górnej.

Kolejnym punktem wycieczki było oglądanie spektaklu teatralnego pt. „Dzieci z Bullerbyn” w Teatrze Syrena na warszawskiej Białołęce. Kolorowy świat dziecięcej wyobraźni opowiedziany został przez Lisę, jedno z dzieci, które mieszkają w malutkiej ale hałaśliwej osadzie Bullerbyn. Jest to wioska w Szwecji,  w której mieszka tylko sześcioro dzieci. Spektakl w sposób zabawny opowiada o beztroskim życiu i przygodach małych przyjaciół. Dzięki wspaniałym aktorom poznaliśmy magię teatru. Dowiedzieliśmy się również, że warto zagłębić się w lekturę i przeczytać „Dzieci z Bullerbyn”, ulubioną książkę wielu pokoleń, która uczy podstawowych wartości takich jak przyjaźń czy pomoc drugiemu człowiekowi.

Nasza wycieczka do Warszawy zakończyła się pysznym obiadem w przyjaznej restauracji „ Natka i Tymianek”. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni oraz bogatsi o nowe wrażenia wróciliśmy do domu. Serdecznie dziękujemy Pani Majce Donicy, Pani Dominice Serafin oraz Pani Ewie Bogut, które wraz z wychowawcami klas sprawowały opiekę nad uczniami.